איך לכתוב קורות חיים?

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך חיפוש עבודה הוא כתיבת קורות חיים. כדאי לכם להקדיש תשומת לב רבה למסמך זה, שעשוי לקבוע את גורלכם ומהווה שלט פרסומת לניסיון וליכולות שלכם. הוא מייצג את המפגש הראשון שלכם עם מעסיקים פוטנציאליים, חברות השמה ומנהלי כוח אדם, ולכן צריך להיות מדויק ומקיף, מעוצב ונקי, אישי וכללי. השאלה המתבקשת היא – איך עושים את זה נכון?

אל תשכחו לכלול פרטי קשר אמינים ונכונים. הטיפ הזה אולי מובן מאליו לכמה מכם, אך עשוי לקבוע את עתידם המקצועי של אחרים. קורות חיים מוצלחים יכללו את מספר הטלפון שבו תהיו זמינים לאורך רוב שעות היום, כתובת אימייל מדויקת, ואם ניתן, גם קישור ללינקדאין מעודכן. מנהלי כוח אדם רבים, במיוחד בעולם ההייטק, משתמשים בלינקדאין ככלי עבודה, ולכן יתאכזבו אם יגלו שהפרופיל שלכם לא קיים או לא מעודכן ויתכן שימשיכו הלאה למועמד הבא.

שימו לב שקורות החיים שלכם אסתטיים ומתומצתים. חשוב שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם יוכל לקרוא את קורות החיים שלכם בקלות, לא יצטרך להתאמץ כדי להבין את הפונט ולא יוותר על הקריאה כבר בהתחלה. לכן, שמרו על קורות חיים אסתטיים, בעלי קווים נקיים ועיצוב ברור וקריא, והימנעו משליחת קורות חיים ארוכים ומייגעים. אם אין מאחוריכם קריירה של עשרות שנים בתחום, אין סיבה שקורות החיים שלכם יהיו ארוכים יותר מעמוד אחד.

התמקדו בניסיון מקצועי רלוונטי. בהתאם לסוג המשרות שאתם מנסים להתקבל אליהן, נסו להדגיש בקורות החיים כישורים רלוונטיים וניסיון מקצועי מתאים שירשימו את מנהל כוח האדם ויגרמו לו להתקשר אליכם. גם אם אתם מנסים לעשות הסבה מקצועית או שזו העבודה הראשונה שלכם בתחום, נסו לחשוב אילו תכונות פיתחתם ואילו משימות רלוונטיות ביצעתם במשרות הקודמות, בהתנדבות או במהלך הלימודים. ובכל מקרה, הימנעו מהרחבה מיותרת על תחומים או כישורים שאינם רלוונטיים למשרה.

התאימו את קורות החיים לכל משרה. סביר להניח שהמשרות שאליהן תגישו קורות חיים יהיו דומות זו לזו, אך בתיאור המשרה של כל אחת מהן יופיעו דגשים מעט שונים. נסו להתאים את קורות החיים, בין אם בפסקה קצרה שתופיע בראש העמוד או בשאר המסמך, למילות המפתח ולדרישות שהופיעו בתיאור המשרה. המאמץ המינורי הזה יבדיל את קורות החיים שלכם ממאות קורות החיים שמקבלים מנהלי כוח אדם או חברות השמה בכל יום, וימשוך את תשומת לבם.

אל תתביישו לציין מספרים בקורות החיים. נסו לכמת את הביצועים שלכם ולציין הצלחות או הישגים משמעותיים בקורות החיים. למשל, ציינו כמה עובדים היו בצוות שניהלתם, מה היה היקף המכירות שלכם או כמה משקיעים הצלחתם לגייס. המספרים האלו ימחישו לקורא את גודל ההשפעה שהייתה לכם בעבודה הקודמת, ויהפכו את ההצלחות שלכם לממשיות וקונקרטיות.

היעזרו באנשים אחרים. לאחר שתסיימו לכתוב את קורות החיים שלכם, שלחו אותם לחבר, בן משפחה או איש מקצוע על מנת שיעירו הערות אובייקטיביות ויסייעו לכם להגיע לתוצאה סופית מצוינת. השלב האחרון הזה חיוני על מנת לוודא שקורות החיים שלכם קריאים, מובנים ומרשימים – אל תדלגו עליו!

עכשיו, כשקורות החיים שלכם מוכנים, אתם יכולים להתחיל בתהליך חיפוש עבודה משמעותי ויעיל. הצוות שלנו בוי השמה ישמח לסייע לכם למצוא את המשרה המושלמת עבורכם.

להגשת מועמדות למשרה