תהליך חיפוש עבודה

בין אם מדובר בשינוי נתיב קריירה, התפתחות בתחום קיים, מעבר דירה או התחדשות אישית ומקצועית, חיפוש עבודה הוא תהליך מורכב וייחודי. מועמדים רבים לא מבינים זאת, אך ההתמודדות הרגשית שלכם עם התהליך עשויה להשפיע על ההצלחה שלכם יותר מכל ראיון עבודה או קובץ קורות חיים. 25 שנות ניסיון באבחון והשמה לימדו אותי שאלו ההיבטים החשובים ביותר של תהליך חיפוש עבודה:

הפיקו לקחים והתנתקו
החוויה שעברתם בעבודה הקודמת שלכם חשובה, ועליכם להפיק ממנה לקחים, ללמוד ממנה וליישם את התובנות האלו בהמשך. עם זאת, החוויה הזו לא צריכה לאפיין את שארית הקריירה שלכם, וההתנתקות ממנה חשובה לא פחות. נסו להבין מה היו היתרונות והחסרונות של המשרה הקודמת ולקחת אותם בחשבון כאשר אתם בוחנים הצעות עבודה עתידיות או מודעות דרושים, אך הקפידו על כך שהעיסוק בעבר לא ישפיע על מצב הרוח והביצועים שלכם.

זכרו – אין שתי עבודות זהות לחלוטין, ולכן החוויה הבאה שלכם בהכרח תהיה שונה. התחילו דף חדש, נקי ובריא, הביטו קדימה ולא לאחור, וקחו אתכם רק את מה שאתם צריכים כדי להתחזק ולהשתפר לקראת השלב הבא בקריירה שלכם.

נטרלו לחצים
חיפוש עבודה צריך להיות תהליך רגוע ומחושב. נסו לזהות את גורמי הלחץ בחיים שלכם, ולצמצם את החשיפה אליהם ככל הניתן בתקופה זו. כדי להגיע לתוצאות מיטביות, לתפקד היטב בעת ראיון עבודה ולקבל הצעות עבודה, עליכם להתמקד ביצירת אנרגיה חיובית ומציאת איזון בכל תחומי החיים.

לעתים קרובות, מופעלים על מחפשי העבודה לחצים מצד בני משפחה, חברים וגורמים אחרים בסביבתם. סביר להניח כי לא תוכלו לנטרל את הסחות הדעת האלו לחלוטין, אך זכרו מהי המטרה שלכם ונסו להתמקד בחיפוש העבודה. הרגישו בנוח לא לעדכן את כולם בנוגע למצבכם התעסוקתי בכל עת, ולהימנע משיחות סלון מלחיצות או מעיקות עם ההורים.

התמקדו בהיבט החיובי
תקופת חיפוש עבודה היא ההזדמנות שלכם למלא את המצברים ולצבור כוחות לקראת האתגר הבא שלכם. בין קריאת מודעת דרושים אחת לשניה, תוך כדי עדכון קורות חיים או כאשר אתם בוחנים משרות חדשות, נסו לנשום עמוק וליהנות מהאנרגיה החיובית והאיזון שבתהליך. התמקדו בהיבט החיובי של מציאת העבודה – ההתחלה החדשה, ההזדמנויות הרבות שעומדות בפניכם, האפשרות להשתפר ולשפר את חייכם, או המיצוי העצמי והמקצועי שאליו תוכלו להגיע בעבודה החדשה.

הרגש החיובי שתחושו ישפיע עליכם וישרה אווירה נעימה גם על מנהלי כוח אדם ומראיינים, האנרגיה החיובית תלווה בריכוז ורוגע שיסייעו לכם בראיונות, מיונים ומבחנים של חברות השמה, והשקט הנפשי יאפשר לכם להבין אילו משרות והזדמנויות הן הנכונות ביותר עבור השלב הבא בחייכם. המעטפת הרגשית הזו, שתלווה אתכם לכל אורך התהליך, חשובה ממש כמו הניסיון התעסוקתי והידע המקצועי שאתם מביאים אתכם – ובלעדיה, תקופה זו עשויה להיות מייאשת, מייגעת וארוכה הרבה יותר.

להגשת מועמדות למשרה