קריירה בעולם הרכב

מי שמחובר כיום לעולם הרכב יודע שאנו נמצאים בעיצומה של מהפכה – מהפכת האוטומציה. משרות שהיו נפוצות בתחום עד היום, כמו נהגים ומכונאים, ישתנו בחמש השנים הקרובות לחלוטין ויקבלו מימד חדש לגמרי. במקביל, תחום הרכב ישתלב בעולם ההייטק, עובדים רבים יותר יפעילו מכונות שיעשו את מרבית העבודה הפיזית עבורם, והמקצוע כולו יהפוך צבעוני, מגוון וטכנולוגי יותר. למעשה, עובדים שנמצאים כיום בתעשיית הרכב ימצאו את עצמם בתחום ההייטק עוד מספר שנים בודדות.

אחרי 15 שנים של עבודה בענף הרכב, המומחים של וי השמה נמצאים עם האצבע על הדופק כדי לתת למועמדים מתחום הרכב את היתרון המקצועי שיציב אותם צעד אחד לפני כולם. הקשר שלנו עם כל חברות הרכב והיבואנים בארץ מאפשר לנו להנחות את המועמדים כך שיוכלו להמשיך ולהתפתח יחד עם תעשיית הרכב בעשרות השנים הבאות.  

אם כך, אילו משרות צפויות להתבגר ולהתפתח עם עולם הרכב, ובמה אני ממליצה לעסוק על מנת שתישארו רלוונטיים גם עוד חמש שנים? צוות כוח האדם שלנו מתמחה בגיוס לעולם הרכב, וממליץ למועמדים המעוניינים לפתח קריירה בתחום להתמקד במשרות הבאות:

התחום הטכני
תחום התמיכה הטכנית והטיפול ברכבים עבר גם הוא תהליך של אוטומציה, במקביל להפיכתם של הרכבים החדשים לממוחשבים ואוטומטיים יותר ויותר. כיום, העובדים בתחום זה נדרשים להתעדכן וללמוד על מערכות רכב חדשות בתדירות גבוהה, בהתאם לפיתוחים החדשים של יצרני הרכב ברחבי העולם. משרות כמו טכנאי דיאגנוסטיקה וטכנאי רכב עדיין נפוצות ונחשקות היום, וישארו רלוונטיות גם בעתיד הנראה לעין. משרות אלו דורשות ידע מקצועי ומיומנות, יכולת הסתגלות מהירה וחוש טכני מפותח, אך הן מתגמלות ומבוקשות ברחבי הארץ.

מכירות ושירות
למרות שאנו חשופים היום גם לסוכני מכירות ושירות רובוטיים או מקוונים, אין ספק שהם אינם משתווים באיכותם וביעילותם לנציגי מכירות ושירות אנושיים. הלקוחות של סוכנויות הרכב מעוניינים בשיחה עם נציג מקצועי ומנוסה שיסייע להם לפתור בעיות ויתאים את המלצותיו אליהם בהתאם לדרישות ולצרכים שלהם. אין ספק שתחום זה, שהוא בין התחומים הנפוצים ביותר בעולם הרכב כיום, עדיין יהווה מסלול קריירה משתלם למרות, ואולי בגלל, האוטומציה ההולכת ומתגברת בתעשיית הרכב. עובדים בתחום זה יתבקשו לעבוד במקביל לתהליכים האוטומטיים, להבין היכן תהליכים אלו אינם מספקים את הלקוח ולפעול על מנת לתווך באופן הוליסטי בין הלקוח ליצרן או יבואן הרכב.

ניהול ובכירים
המומחיות שלי היא השמת בכירים במקצועות בענף הרכב. אני רואה לאן הרוח נושבת ולכן יכולה גם ליידע ולכוון בהתאם את המועמדים. גם בתחום הניהול, נדרשים מהעובדים הבנה של השינויים בשטח, יכולת הסתגלות וכישורי מנהיגות שיסייעו להם להתמודד עם המהפכה בעולם הרכב, היום ובעוד חמש שנים. עולם הרכב הדינמי זקוק למנהלים איכותיים ומלאי תושייה, שיצעדו יחד איתו אל העתיד הטכנולוגי הצפוי לו, ולכן קיים מגוון רחב של הצעות עבודה בתחום זה. משרות אלו לא צפויות להיעלם מן העולם, וההשתלבות בהן תאפשר לכם לתחזק קריירה מבטיחה של עשרות שנים.

בעוד עולם הרכב הולך ומצטייר מחדש כתחום טכנולוגי ודינמי יותר ויותר, אני והמומחים האחרים בוי השמה שמחים לייעץ למועמדים בתחום זה, ללוות אתכם בתהליך החיפוש ולחלוק מהידע שצברנו לאורך עשרות שנים על מנת למצוא את המשרה המושלמת עבורכם.

להגשת מועמדות למשרה